INFOCENTRUM MĚSTA Karlovy Vary získalo hned dvě ocenění ve Velké ceně cestovního ruchu, kterou každoročně pořádá odborný vydavatelský dům COT media.
Mezi více než 200 projekty se na předních příčkách umístily dva projekty, které karlovarské infocentrum v loňském roce realizovalo. Druhé místo v kategorii Nejlepší elektronický projekt získal informační web Karlovy VARY REGION CARD, který do roku 2020 vstoupil ve zcela novém designu a byl rozšířen o intuitivní on-line prodej turistické karty. Na prvním místě v kategorii Nejlepší jednotná kampaň se umístila ucelená kampaň #mestozazitku, která dokázala v roce 2020 úspěšně restartovat cestovní ruch v Karlových Varech. Po pěti letech se tak podařilo ještě vylepšit skvělé umístění v této prestižní celorepublikové soutěži.
Cílem soutěže Velká cena cestovního ruchu je každoročně upozornit na výjimečné projekty z různých segmentů turismu a poukázat na atraktivní novinky z oboru. Vyhlašovatelé z vydavatelského domu COT media a z Jihočeské centrály cestovního ruchu chtějí soutěží přispět ke zkvalitnění nabídky a úrovně služeb v cestovním ruchu České republiky. K prestiži ankety přispívá kromě partnerství profesních svazů a dalších institucí také fakt, že každá soutěžní kategorie je hodnocena vlastní odbornou porotou složenou nejen ze zástupců pořádajících společností, ale především z odborníků na danou problematiku z řad profesionálů v CR. „Nesmírně náročná a zcela odlišná turistická sezóna loňského roku ukázala, jak jsou jednotlivé destinační managementy a ostatní subjekty, působící v cestovním ruchu, schopné zareagovat na krizi vyvolanou pandemií nemoci Covid-19. V jednotlivých krajích a městech si s ní poradili rozdílně. Ale fakt, že je potřeba reagovat, dokazuje rekordních více než 200 přihlášených projektů,“ poznamenává Eva Frindtová, jednatelka COT media.
INFOCENTRUM MĚSTA Karlovy Vary obdrželo v této soutěži již několikátou cenu – 1. místo v roce 2014 za Nejlepší turistický portál, 1. místo v roce 2015 za Nejlepší elektronickou komunikaci, v roce 2017 pak 2. místo v kategorii Nejlepší jednotná kampaň a v roce 2018/2019 se umístilo na 3. místě za Nejlepší turistický produkt.
Při letošním vyhlášení je to pak kromě prvního a druhého místa ve zmíněných kategoriích i neméně významné „bramborové“ ocenění projektu pobídkových voucherů VARY°Voucher v kategorii Restart cestovního ruchu. Tým karlovarského infocentra tak bere tato umístění jako výzvu k další intenzivní práci na připravovaných projektech i pro letošní náročnou sezónu.
„Kampaň Město zážitků se začala připravovat ihned po schválení finanční dotace na podporu města na jaře 2020. Během velmi krátké doby musely vzniknout i další návazné projekty, jako bylo Karlovarské kulturní Léto, pobídkový systém VARY°Voucher a další. Na kampani začal velmi intenzivně pracovat kreativec a spolupracovník Karel Hemza, který ji celkově velmi dobře navrhl, odladil a v průběhu léta aktuálně upravoval. Ruku v ruce tak zafungovala podpora cestovního ruchu, která byla pro město velmi důležitá. Velký dík patří především vedení Města Karlovy Vary a všem zastupitelům, kteří uvolnili na propagaci města nemalé finanční prostředky, bez kterých by kampaň nemohla vzniknout a neměla takový zásah,“ dodává ředitel INFOCENTRA MĚSTA Karlovy Vary Josef Dlohoš.
Kampaň #mestozazitku pokračuje i v roce 2021 s podtitulem VARY°ZDRAVÍ, který se stal nosným tématem letošního roku.
Turistická karta Karlovy VARY REGION CARD má pro návštěvníky Karlovarského kraje připraveno více než 80 atraktivních návštěvních míst v celém regionu, které je po zakoupení karty možno navštívit z velké části zdarma. Patří mezi ně historické památky, muzea, galerie, montánní památky, lázně a bazény, tradiční regionální výroba a další turistické zajímavosti. Karta nabízí i řadu slev – divadelní představení Karlovarského městského divadla, koncerty Karlovarského symfonického orchestru, sport, restaurace, půjčovny a další služby. Držitelé karty mohou také bezplatně využívat linek karlovarské a mariánskolázeňské městské hromadné dopravy, vyjet zdarma lanovkou na karlovarskou Dianu či obdivovat města Karlovy Vary a Mariánské Lázně z vagónků populárních vyhlídkových autovláčků.
„Přirozeným vývojem zavedeného produktu turistické karty tak byla jeho digitalizace. Ještě před začátkem sezóny se nám podařilo postavit, aktualizovat a zatraktivnit hlavní web projektu a ihned k němu připojit funkční, intuitivní e-shop. Právě ten velmi zjednodušuje nákup karty. Tu si tak držitel může nahrát do svého mobilního zařízení a ihned ji začít využívat. V dnešní digitální době se tato funkce bere již jako samozřejmost. Není však úplně automatické a jednoduché provázat elektronickou verzi tak, aby bezproblémově fungovala na všech akceptačních místech,“ uvádí produktový manažer Martin Janouš, který má celý projekt v rámci ICKV na starosti.
Kartu si samozřejmě mohou zakoupit též obyvatelé města Karlovy Vary i celého karlovarského regionu pro své přátele, příbuzné či návštěvy, které za nimi v průběhu celého roku přijíždějí, a to ve variantě 2, 4 nebo 7 dní, pro jednotlivce či jako kartu rodinnou. Karlovy VARY REGION CARD zakoupíte v Infocentrech v Karlových Varech, Mariánských Lázních, Františkových Lázních, Lokti, dopravním terminálu Cheb či v některých karlovarských hotelech a především na https://karlovyvarycard.cz/cs/online. Více informací na www.karlovyvarycard.cz.
Zdroj a foto: Magistrát města Karlovy Vary