Předčasné zprovoznění dvou traťových úseků umožnilo BMW Group spustit první testovací programy nových asistenčních systémů pro autonomní jízdu. Jde o důležitý milník při budování prvního vývojového centra BMW Group ve střední Evropě. Na novém zkušebním polygonu bude BMW Group pokračovat ve vývoji svých průkopnických technologií z oblastí elektrifikace, digitalizace a automatizovaného řízení.
BMW Group představila první výsledky své investice ve výši 300 milionů eur, kterou realizovala na území Karlovarského kraje. „Díky předčasnému zprovoznění dvou traťových úseků pro přípravu na oficiální zahájení testování automobilů v Sokolově již nyní zkoušíme nové asistenční systémy z hlediska bezpečnosti a současně postupujeme ve vývoji dalších testovacích scénářů. Od poloviny roku 2023 bude nové testovací centrum v České republice fungovat spolu se stávajícími testovacími centry BMW Group v Aschheimu u Mnichova, Miramasu ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku,“ vysvětluje Andreas Heb, projektový manažer BMW Group odpovědný za testovací centrum v Sokolově.
V areálu se nachází šestikilometrová „dálnice“ navržená pro realizaci scénářů autonomní jízdy, jako jsou dálniční nájezdy a sjezdy. Zkušební dálniční okruh disponuje dvojicí jízdních pruhů a jedním odstavným pruhem, nechybí na něm dopravní značení či rovinka o délce více než jeden kilometr. „První vývojové centrum BMW Group ve střední Evropě vytváří nové příležitosti. Sokolov je místem s ideálními podmínkami pro rozšíření našich testovacích míst. Vzájemně důvěryhodná spolupráce s majitelem nemovitosti, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými představiteli potvrzuje, že naše volba nové lokality byla správná,“ říká Robert Thurner, vedoucí oddělení správy nemovitostí BMW Group pro regiony Evropa a Střední východ a testovací centra.
Nový technologický areál, navržený tak, aby v něm bylo možné provádět homologace vozidel, disponuje plochou o rozloze přibližně 90 000 m², na níž jsou tři oddělené rozjezdové dráhy. Poskytuje tedy ideální podmínky pro testování asistenčních systémů, dopravních situací s příčným provozem, ale také nouzových brzdných a vyhýbacích manévrů. Testovací procedury se připravují a řídí z přilehlé řídicí místnosti s dočasnými pracovišti.
Zdroj: Informační portál Karlovarského kraje, foto: ilustrční