BMW dokončí na Sokolovsku první část testovacího polygonu
Předčasné zprovoznění dvou traťových úseků umožnilo BMW Group spustit první testovací programy nových asistenčních systémů pro autonomní jízdu. Jde o důležitý milník při budování prvního vývojového centra BMW Group ve střední Evropě. Na novém zkušebním polygonu bude BMW Group pokračovat ve vývoji svých průkopnických technologií z oblastí elektrifikace, digitalizace a automatizovaného řízení. 

BMW Group​ představila první výsledky své investice ve výši 300 milionů eur, kterou realizovala na území Karlovarského kraje. „Díky předčasnému zprovoznění dvou traťových úseků pro přípravu na oficiální zahájení testování automobilů v Sokolově již nyní zkoušíme nové asistenční systémy z hlediska bezpečnosti a současně postupujeme ve vývoji dalších testovacích scénářů. Od poloviny roku 2023 bude nové testovací centrum v České republice fungovat spolu se stávajícími testovacími centry BMW Group v Aschheimu u Mnichova, Miramasu ve Francii a Arjeplogu ve Švédsku,“ vysvětluje Andreas Heb, projektový manažer BMW Group odpovědný za testovací centrum v Sokolově.

V areálu se nachází šestikilometrová „dálnice“ navržená pro realizaci scénářů autonomní jízdy, jako jsou dálniční nájezdy a sjezdy. Zkušební dálniční okruh disponuje dvojicí jízdních pruhů a jedním odstavným pruhem, nechybí na něm dopravní značení či rovinka o délce více než jeden kilometr. „První vývojové centrum BMW Group ve střední Evropě vytváří nové příležitosti. Sokolov je místem s ideálními podmínkami pro rozšíření našich testovacích míst. Vzájemně důvěryhodná spolupráce s majitelem nemovitosti, společností Sokolovská uhelná, a všemi politickými představiteli potvrzuje, že naše volba nové lokality byla správná,“ říká Robert Thurner, vedoucí oddělení správy nemovitostí BMW Group pro regiony Evropa a Střední východ a testovací centra.

Nový technologický areál, navržený tak, aby v něm bylo možné provádět homologace vozidel, disponuje plochou o rozloze přibližně 90 000 m², na níž jsou tři oddělené rozjezdové dráhy. Poskytuje tedy ideální podmínky pro testování asistenčních systémů, dopravních situací s příčným provozem, ale také nouzových brzdných a vyhýbacích manévrů. Testovací procedury se připravují a řídí z přilehlé řídicí místnosti s dočasnými pracovišti.

Zdroj: Informační portál Karlovarského kraje, foto: ilustrční

, , ,
 Upozornění
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře