Realitní kanceláře a lidé stále podceňují vliv prvního dojmu na výsledný pronájem či prodej nemovitosti. Přitom stačí tak málo.
Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging (čti houm stejdžing) se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.
Prokázalo se, že zařízené byty se prodávají rychleji, než byty prázdné. To ovšem neznamená, že nemovitost musíte prodávat se zařízením. Jde o dojem, a proto tuto službu v hojné míře využívají developerské společnosti pro své vzorové nemovitosti.
Home staging navozuje perfektní dojem, který při prodeji nemovitosti rozhoduje. Cílem je, aby se nemovitost jevila co nejatraktivněji, prodala se v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu. Lidé si svoje bydlení vybírají podle svých pocitů. Místnosti by měly vypadat prostornější, vzdušnější a působit neutrálně.
Zakladatelkou pro Home staging je americká realitní makléřka B. Schwarzová. Paní Schwarzová měla jako prodejce v nabídce dům, o který nikdo neměl zájem. Rozhodla se tedy stísněné prostory tohoto domu upravit, aby připadal kupcům atraktivnější. Odtud pochází i název: home=domov, stage=scéna. Přebytečný nábytek byl z domu odvezen a celý dům naaranžován tak, aby mohly vyniknout jeho přednosti. Akce byla úspěšná a dům byl po krátkém čase prodán.
Home staging má tedy za cíl upravit nemovitost tak, aby mohla být prodána co nejrychleji, s nejvyšší možnou cenou a nejnižšími náklady.
Nejdůležitější kritéria při hledání nemovitosti
Způsob vyhledávání nemovitostí se z hlediska uživatelů v posledních letech změnil. Lidé v tomto směru stále více využívají moderní technologie a pracují se všemi mediálními kanály. Podle posledních průzkumů lidé jako první hledí na vizuální stránku prezentace nemovitosti a její podrobný a ucelený popis. Kvalitní prezentace pomáhá navázat užší vztah mezi firmou nabízející nemovitost a samotným zájemcem o koupi.
Kvalitní fotky, to je základ
Lidé dotazovaní v průzkumu považují za stěžejní i úroveň fotografií, prostřednictvím kterých je nemovitost představována. Přes 90% lidí upřednostnilo kvalitu vizuální prezentace.
Lidé se zájmen o nemovitosti se v převážné většině rozhodují o uzavření obchodu podle celkové úrovně a prezentace firmy a jednotlivých zakázek, a to ve všech mediálních kanálech. Velikost firmy (realitní kanceláře, developera, aj.) přitom nehraje roli.
Zdroj: https://www.firmamagnet.cz/