Dopravní nehoda, bezpečnost na silnicích

Z třinácti krajských měst se nejbezpečněji v prvním pololetí jezdilo v Karlových Varech, na druhé místo se posunul Liberec a třetí příčku obsadily Pardubice. Vyplývá to z žebříčku Indexu bezpečnosti zpracovaného Generali Českou pojišťovnou, která o tom dnes informovala ČTK. 

V porovnání s loňským rokem si Liberec polepšil o pět míst, Pardubice o tři. Naopak nejbezpečnější krajské město roku 2020 Hradec Králové se v první půlce letošního roku propadlo až na osmé místo. Velké zhoršení zaznamenala také Olomouc, která se umístila na sedmém místě. Loni byla druhá. Na chvostu tabulky se drží Zlín, který z loňského 11. místa spadl až na místo poslední.

Jako obvykle se v prvním pololetí stalo nejvíce vážných nehod v metropolích, v Praze a Brně. V hlavním městě bylo na silnicích usmrceno deset osob a 46 těžce zraněno. V Brně zemřelo na silnicích pět lidí a 27 se jich vážně zranilo. V přepočtu na počet obyvatel však tato dvě města vychází lépe než například Zlín, kde zemřel v důsledku dopravních nehod jeden člověk a pět se jich těžce zranilo. Po přepočtu na obyvatele se tak Zlín umístil na posledním místě žebříčku.

Z krajských měst byly příkladně bezpečné silnice v Karlových Varech, kde nikdo nezemřel ani se nezranil. Bez smrtelné nehody se obešly i liberecké silnice. Na nich ale došlo ke dvěma těžkým zraněním. Ke zhoršení došlo v Hradci Králové, který byl v roce 2020 nejbezpečnější ze všech krajských měst. V letošním pololetí ale na jeho silnicích došlo k několika vážným dopravním nehodám, které zavinily dvě úmrtí a tři těžká zranění.

Pořadí krajských měst podle Indexu bezpečnosti silničního provozu za první pololetí 2021:
Pořadí 1.pololetí 2021Krajské městoPořadí 2020
1.Karlovy Vary3.
2.Liberec7.
3.Pardubice6.
4.Jihlava5.
5.Ostrava4.
6.Praha8.
7.Olomouc2.
8.Hradec Králové1.
9.České Budějovice10.
10.Ústí nad Labem9.
11.Brno13.
12.Plzeň12.
13.Zlín11.

Zdroj: ČTK, foto: ilustrační, Policie ČR

, , ,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře