Před blížícími se sněmovními volbami volí politické strany a hnutí v Karlovarském kraji především přímý kontakt s lidmi. Kandidáti objíždějí města a obce, rozdávají materiály, vedou debaty s občany a účastní se místních akcí. Volební boj je ale patrný i na plakátech, billboardech či sociálních sítích. Některá uskupení navíc zařazují do kampaně i happeningy nebo výraznější veřejné akce.
Napětí z předvolebního boje se občas promítá i při jednáních zastupitelstev měst nebo kraje, kde se proti členům vlády vymezují krajští nebo komunální politici. Výraznější incidenty ale zatím provázejí kampaň jen výjimečně – například v Chebu se řešilo, zda bylo vhodné, aby SPD měla stánek na Valdštejnských slavnostech.
ODS a koalice Spolu sází na tradiční kontaktní kampaň. „Naše kampaň je hlavně kontaktní. Objíždíme města a místa v Karlovarském kraji. Snažíme se jich objet co nejvíc, mluvit s lidmi, potkávat se s nimi na ulici, dávat jim propagační materiály, ale i informace a především s nimi komunikovat,“ uvedl Jan Bureš (ODS), lídr kandidátky Spolu. říká lídr kandidátky Jan Bureš. Kampaň je koordinována centrálně a regionální organizace má vyčleněno 230 tisíc korun.
SPD také staví na centrálním financování. Podle lídryně Karly Maříkové se o rozsahu regionálních aktivit rozhodne až po volbách. Strana už v kraji uspořádala větší setkání pod názvem Jarmark SPD a nevylučuje i další celostátní akce.
ANO využívá podobnou strategii. „Osobní setkání považuji za nejlepší způsob, jak zjistit, co občany trápí,“ uvedla volební jednička Renata Oulehlová. Strana připravuje velké setkání 26. září v Karlových Varech, kterého se kromě ní zúčastní i Andrej Babiš, Karel Havlíček, Alena Schillerová, Robert Plaga a Adam Vojtěch.
Hnutí STAN kombinuje osobní schůzky s venkovní reklamou a komunikací na sociálních sítích. „Intenzivně se potkáváme s lidmi, ať už na ulicích, nebo při neformálních akcích, třeba grilování,“ popisuje lídr kandidátky Jan Kuchař. Náklady na kampaň pokrývá jak centrála, tak krajská organizace a podporovatelé hnutí.
Uskupení Stačilo! se snaží odlišit originálním a nízkonákladovým pojetím. „Vedle kontaktní kampaně využíváme i tradiční prostředky, jako jsou plakáty či sociální sítě, a zařazujeme netradiční happeningy,“ říká lídr Jiří Nedvěd. Uvedl například společný výstup k antifašistickému památníku nad Přebuzí či plánované debaty s občany, na kterých se mají objevit i Jana Maláčová a Luboš Zaorálek.
REDAKCE / Zdroj: ČTK

