Sokolovští středoškoláci vymysleli nejlepší firemní logo.
Žáci středních škol, kteří se díky programu JA Studentská firma od září věnují reálnému podnikání, se na přelomu roku utkali v soutěži JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu studentské firmy v regionu. Prvenství v rámci Karlovarského kraje získali studenti z Integrované střední školy technické a ekonomické v Sokolově s firmou Nevysypto. V ní se věnují výrobě praktických odměrek na potravinové doplňky nejen pro sportovce.
Druzí a třetí skončili další sokolovští žáci z téže školy. Tým Calmness navrhuje antistresové šperky a firma CrediX nabízí skladné plastové obaly pro kreditní a jiné karty.
Do 5. ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo 209 studentských týmů. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti, zdokonalují se v komunikaci, prezentaci, finanční gramotnosti a dalších dovednostech důležitých pro moderní trh práce. Cílem dílčí soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s náležitostmi marketingu – aby pochopili, v čem je smysl loga a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž vzdělávací programy v současnosti využívají tisíce českých škol.
Za první pololetí už mladí byznysmeni stihli založit reálnou společnost, rozdělit si firemní posty, spravovat finance, zajistit výrobu, prodej i rozjet propagaci. Nyní dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci ocenili v soutěži JA Top Logo jako nejlepší v regionu. „První kolo soutěže podpořily desítky profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. Jako dobrovolní mentoři poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Na sociálních sítích navíc probíhalo souběžné hlasování v kategorii Cena veřejnosti,“ doplnil Martin Smrž.
Regionální vítěze čeká 6. února národní finále soutěže JA Top Logo v prostorách reklamní agentury McCANN Prague.
Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:
1. Nevysypto, Integrovaná střední škola technická a ekonomická, Sokolov (výroba praktických dávkovačů potravinových doplňků pro sportovce)
2. Calmness, Integrovaná střední škola technická a ekonomická, Sokolov (návrh a výroba antistresových prstenů)
3. CrediX, Integrovaná střední škola technická a ekonomická, Sokolov (výroba minimalistických plastových „peněženek“ na kreditní karty)
Cena veřejnosti: Calmness, Integrovaná střední škola technická a ekonomická, Sokolov (návrh a výroba antistresových prstenů).
Zdroj a foto: Karlovarský kraj (TZ Pear media)