Rada Karlovarského kraje na svém posledním červnovém zasedání odsouhlasila výsledek výběrového řízení na zajištění přepravy cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě na lince P1 ZÁPAD. Smlouva o provozu spěšných vlaků na trati z Plzně do Karlových Varů bude na dalších 15 let uzavřena se společností České dráhy.
„V letošním roce končí smlouva na provozovaní tratě, která se označuje P1 Západ ve směru Plzeň – Cheb – Karlovy Vary. Proběhl nový tendr, do něhož se přihlásily dvě společnosti, a to České dráhy a ARRIVA vlaky. České dráhy nabídly výrazně nižší částku za takzvaný vlakokilometr, což znamená, že jsou vítězem tohoto výběrového řízení. Celkové náklady na jeden rok na provozování této trati jsou v objemu 70 milionů korun, což během těch 15 let, na které se smlouva uzavírá, činí přes 1 miliardu korun,“ uvedl hejtman Petr Kulhánek po jednání Rady Karlovarského kraje.
Ročně ujedou vlaky na této trati necelých 824 tisíc vlakokilometrů, přičemž pro Plzeňský kraj činí dopravní výkon 313,7 tisíc vlakokilometrů a pro Karlovarský kraj 510 tisíc vlakokilometrů. České dráhy nabídly v soutěži cenu 137,24 korun bez DPH za každý vlakokilometr, což je o několik desítek haléřů méně, než za kterou jezdí na této lince doposud. Pokud bychom provedli mezikrajské srovnání, jde o jednu z vůbec nejnižších cen za provoz elektrických vlaků v zemi. Stále ovšem ještě běží zákonná lhůta pro podání námitek. V rámci smlouvy o veřejných službách budou na trati provozovány stávající čtyři moderní nízkopodlažní klimatizované motorové jednotky Regiopanter. Mezi jejich standardní výbavu patří pohodlná látková sedadla s područkami a opěrkami, zásuvky, Wi-Fi či například schránky na informační materiály. Podle zadávací dokumentace má vítěz pořídit ještě další dvě jednotky, které budou na lince jezdit od roku 2026.
Zdroj: IPKVK