Na stavbě dálnice D6 u Hořesedel je dokončena skrývka ornice a nyní na začátku úseku ve směru od Prahy na Karlovy Vary se odkopávají zářezy a vytěžený materiál se odváží na konsolidační násyp.
O kousek dál za pomoci vrtné soupravy probíhá vrtání vertikálních drenů v hloubce 7 metrů, které odvádí vodu z hloubky k povrchu terénu a urychlují tak sedání násypu. Nejhlubší vrty byly dlouhé 9 metrů. Dále se sanuje podloží, připravuje podloží pro zakládání mostu přes polní cestu a potok a na dalším mostě nad dálnicí, který bude překlenovat silnici I/6, probíhají zemní práce pro jeho následné zakládání.
Stavba nového dálničního úseku o délce 9,2 km zahrnuje celkem 12 mostních objektů, jednu opěrnou zeď o délce 112 metrů, mimoúrovňovou křižovatku u Kněževsi s celkovou délkou větví 1 160 metrů, ale i řadu přeložek ostatních komunikací a inženýrských sítí. Stavba s předpokládanou cenou 2,186 mld. Kč se plánuje pro řidiče zprovoznit v roce 2025. Zhotovitelem je společnost Eurovia CS, a.s., Berger Bohemia a.s. a Stavby mostů a.s.
Zdroj a foto: ŘSD