Město Karlovy Vary si půjčí 700 milionů korun, které použije na financování investičních a rekonstrukčních projektů. Ty byly ve městě dlouhodobě zanedbávány.
V nejhorším stavu jsou dva mosty, které znamenají navíc pro město, jeho občany a návštěvníky z hlediska infrastruktury nejdůležitější tepnu. Jde o most Chebský a Dvorský. V minulosti, co se týká oprav, byly právě tyto důležité pilíře dopravy opomíjeny a například v letech 2010 – 2018 (za vlády hnutí KOA a tehdejšího primátora Petra Kulhánka, který nyní usiluje o post hejtmana Karlovarského kraj) se do nich prakticky neinvestovalo. Abychom byli přesní, tak na opravy Dvorského mostu to byla 0,- Kč a na opravy Chebského mostu 25. tisíc korun… Ovšem v tom samém období například dotace do KSO (Karlovarský symfonický orchestr) činily více než 100. mil. korun!!!
“K využití úvěru město přistupuje, protože v důsledku vyhlášení nouzového stavu a následujících krizových opatření v souvislosti s pandemií SARS-CoV2, dojde k masivnímu poklesu daňových příjmů. Z důvodu dostupných informací lze očekávat pokles příjmů ze sdílených daní i místních poplatků a to nejenom v letošním roce, ale i dvou následujících letech”. Poskytnutí úvěru pro Statutární město Karlovy Vary na financování investičních a rekonstrukčních projektů v letech 2020 – 2023“ byla zveřejněna v sekci „Veřejné zakázky“ na internetových stránkách města a současně bylo osloveno 6 uchazečů. Do výběrového řízení se přihlásili 2 uchazeči.“ Z důvodové zprávy pro zastupitele města.
Úvěr městu by měla poskytnou Komerční banka a.s., která vzešla z výběrového řízení. Výše fixní úvěrové sazby činí 0,93% p.a. (roční). Tedy roční splátka bude činit 51 034 396,72,- Kč
Soupis projektů určených k financování. Předpokládané ceny jsou uvedeny v tis. Kč
- Koncertní sál Císařské lázně – vestavba: cena s DPH 100 000, dotace 0 korun
- Chebský most – rekonstrukce: cena s DPH 250 000, dotace 0 korun
- Dvorský most – nový most: cena s DPH 120 000, dotace 0 korun
- Tržní krámky – rekonstrukce: cena bez DPH 22 600, dotace 0 korun
- Ul.Varšavská – rekonstrukce ploch před dopravním terminálem: cena s DPH, 13 200, předpokládaná dotace 11 000
- Mlýnská kolonáda – rekonstrukce: cena s DPH 107 000, předpokládaná dotace 76 000
- Sadová kolonáda – rekonstrukce: cena s DPH 13 400, předpokládaná dotace 4 000
- Revitalizace vnitrobloku ul.Svobodova a Družstevní: cena s DPH 11 600, dotace 0
- Dopravní terminál U Koníčka: cena s DPH 20 000, předpokládaná dotace 17 000
- Společné operační středisko IZS 112 – nová stavba: cena s DPH 27 000, dotace 0
- Bezručova ul., opěrné zdi, křižovatka s Havlíčkovou: cena s DPH 21 000, dotace 0
- Most u Letního kina – rekonstrukce: cena s DPH 13 000, dotace 0
- Rekonstrukce ul.Moravská, Hynaisova a nám. Svobody: cena s DPH 42 300, dotace 0
- Vřídelní kolonáda – rekonstrukce: cena s DPH 22 500, dotace 0
Zda jde o výhodnou investici do budoucna nebo zbytečné zadlužení, ať rozhodnou občané v dalších volbách. Jedno je ovšem jisté. Město investice do chátrajících mostů, budou a ulic potřebuje. Na to se v minulých letech nedbalo.