Město Karlovy Vary chce mít do konce letošního roku k dispozici konečnou studii rekonstrukce chebského mostu
Půjde o výsledek práce dvou zpracovatelů, kteří by měli na dokončení studie spolupracovat. Hlavním cílem je vrátit kamennému mostu původní podobu. Kvůli zhoršujícímu se technickému stavu by měla rekonstrukce mostu začít do dvou let. Uvedl to radní města Petr Bursík z ODS.
Město chce na rozsáhlou rekonstrukci získat dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Náklady radnice předběžně vyčíslila na 300 milionů.
„Do konce letošního roku chceme mít studii, na jejímž základě vypíšeme výběrové řízení na projektanta,“ naznačil další postup karlovarský radní Petr Bursík s tím, že opravy jako takové začnou v roce 2025. Uvedl také, že se město bude snažit získat dotační prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Magistrát podle radního Bursíka upustil od varianty, že by v případě Chebského mostu postupoval na základě takzvaného žlutého FIDICu. Tedy stylem, kdy veškeré práce od projektu po realizaci dělá vybraná firma. „V tomto případě je příliš mnoho proměnných, které mohou projekt zkomplikovat. Nedá se to srovnávat s Dvorským mostem, kde jsme právě podle žlutého FIDICu postupovali,“ vysvětlil Bursík. Projekt proto vypracuje město a stavbaři ho dodá „v mašlích“.
“Dneska je to skutečně tak, že jde o významnou mobilní propojovací komunikaci mezi průtahem a městem Karlovy Vary. Takže samozřejmě pokud dojde k uzavření této mostní konstrukce, tak to bude dopravně trošičku zádrhel pro to město, ale já věřím, že to budeme nějakým způsobem schopní zvládnout”. uvádí Petr Bursík, radní města Karlovy Vary /ODS/
Primárním důvodem rekonstrukce mostu je výsledek diagnostického průzkumu provedeného v roce 2019, který stanovuje termín nutné rekonstrukce na rok 2024 – 2025. V případě části mostu nad řekou se výsledek špatného technického stavu týká především novodobé mostovky. Historická kamenná konstrukce je opravitelná bez zásahu do jejího vzhledu. Část mostu nad železnicí v pravobřežním předpolí je součástí aktuálně připravované územní studie širšího centra města a primárním důvodem její rekonstrukce je vedle technického stavu potřeba novou podobou přemostění naplňovat koncepci rozvoje území.
Návrh projektantů společnosti Sagasta vyhodnotil karlovarský magistrát jako nejvhodnější variantu pro rekonstrukci Chebského mostu. Jeho část přes řeku Ohři se po nutných opravách změní jen minimálně.
Zdroj: KAM KV, Foto: Návrh Sagasta