Systém MicroRecue pomáhá hasičům a dalším složkám Integrovaného záchranného systému Karlovarského kraje v případě řešení mimořádných událostí s velkým počtem raněných.
V informačním systému se shromažďují v okamžiku krizové situace údaje o případných raněných a ohrožených obyvatelích regionu či obětech na životech, což významně urychluje následnou komunikaci složek IZS s nemocnicemi a rodinami postižených. Zároveň to umožňuje generovat informační výstupy nezbytné pro řešení krizové situace.
Nyní by se měl systém rozšířit tak, aby se lidé indikovaní k testu na COVID-19 mohli přímo sami bezplatně objednávat.
Hejtman Petr Kubis upřesnil: „Vzhledem k tomu, že se stále testuje velký počet lidí a objednávky na testy musejí provádět prostřednictvím krajského call centra, rozhodli jsme se informační systém MicroRescue automatizovat a rozšířit o možnost rezervace odběrů a přímého objednání. Lidé by si tak po indikaci praktickým lékařem k testu sami zarezervovali termín ve vybraném odběrovém místě, což by zkrátilo dobu od indikace k odběru a výsledku testů. Stejné možnosti rezervace termínu by měl i praktický lékař pro své pacienty. Navíc by se ušetřil personál hasičů a pracovníků krajského úřadu, kteří fungují jako operátoři call centra. Systém MicroRescue bude v nezbytné míře propojen s daty Ústavu zdravotnických informací a statistik (ÚZIS) a Informačním systémem infekčních nemocí (ISIN). Dojde tak k výrazně snadnějšímu předávání informací mezi všemi subjekty.“ Na rozšíření informačního systému schválila Rada kraje vynaložit celkem 242 tisíce korun včetně DPH. Jedná se o finance, které kraj ušetřil v rámci plánovaných opatření v boji proti koronaviru. Informační systém MicroRescue provozuje Hasičský záchranný sbor Karlovarského kraje, který je odpovědným orgánem za ochranu obyvatelstva.
Zdroj: Fb – Karlovarský kraj , foto HZS Karlovarského kraje, www.hzs-kvk.cz