V Sokolově se podnikatelé mohou zapojit do obecního systému odpadového hospodářství.
Podnikající fyzické i právnické osoby mají dle zákona povinnost zajistit si svoz odpadu vznikajícího při jejich nevýrobní činnosti. Tuto povinnost lze splnit dvěma způsoby:
1. Uzavřením smlouvy s oprávněnou osobou k převzetí odpadu odpovídajícího druhu a kategorie.
2. Zapojením do obecního systému odpadového hospodářství na základě smlouvy s městem.
Od 1. ledna 2024 nabízí město Sokolov podnikatelům možnost využít druhou variantu a zapojit se do městského systému odpadového hospodářství.
Co je možné do systému zahrnout?
Podnikatelé mohou na základě smlouvy s městem odkládat odpad vzniklý při jejich nevýrobní činnosti, pokud se skládá z následujících složek:
- Papír
- Plasty včetně PET lahví a nápojových kartonů
- Sklo
Tento odpad lze ukládat do nádob na separovaný sběr rozmístěných po celém území města. Množství odpadu, které lze tímto způsobem likvidovat, je omezeno dle článku 9 odst. 2 obecně závazné vyhlášky č. 5/2023.
Kolik stojí zapojení do systému?
Podnikatelé hradí paušální poplatek dle objemu odpadu:
- Do 120 litrů týdně – 2 000 Kč bez DPH ročně
- Nad 120 litrů týdně – 6 000 Kč bez DPH ročně
Jak postupovat?
- Vyplnit žádost o zapojení do obecního systému a doručit ji na podatelnu Městského úřadu Sokolov (Rokycanova 1929, 356 01 Sokolov). Formulář je k dispozici na webu města: https://sokolov.cz/odpady/ds-1010/p1=7848
- Po zpracování žádosti bude připravena smlouva, žadatel bude vyzván k jejímu podpisu.
- Po podepsání smlouvy je možné uhradit paušální poplatek – tím je vše vyřízeno.
Zapojení do systému je dobrovolné
Podnikatelé nejsou povinni využít městský systém, ale v takovém případě si musí sami zajistit smlouvu se svozovou společností.
Zapojením do obecního systému získávají podnikatelé jednoduché a cenově dostupné řešení pro likvidaci tříděného odpadu v souladu s platnou legislativou.
Zdroj: Město Sokolov