Skončily práce na mostu přes dálnici D6 u Nového Sedla

Skončily práce na mostu přes dálnici D6 u Nového Sedla.

Kvůli nevyhovujícímu stavu mostu č. 209-011a v prostoru dálnice D6 u Nového Sedla byla v dubnu letošního roku zahájena jeho modernizace. Provoz v tomto úseku byl zahájen již v měsíci říjnu, probíhaly však ještě dokončovací práce. Modernizace mostu vyšla na 56,8 milionu korun. Na financování se podílela Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje (KSÚS), 85 % pak činila dotace z Evropské unie prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).    

„K modernizaci mostu přistoupil Karlovarský kraj právě na základě diagnostického průzkumu, který stanovil stav mostu jako špatný s životností pěti let. Původní umístění pilířů už nesplňovalo svým prostorovým uspořádáním normové bezpečnostní parametry pro dálnici D6, proto bylo rozhodnuto o výstavbě zcela nového mostu. Provoz na dálnici D6 v okolí mostu byl zahájen ještě před původním termínem, nyní tedy došlo k dokončení veškerých prací a řidiči tak mohou jezdit po novém bezpečném mostu,“ uvedl 1. náměstek hejtmanky s gescí v oblasti dopravy Martin Hurajčík.    

„KSÚS patří k nejaktivnějším žadatelům a nejúspěšnějším příjemcům peněz z EU, potažmo z IROP, v Karlovarském kraji. Asi 600 miliony přispěl IROP na 21 už realizovaných silničních projektů. Dalších sedm, včetně dnes otevíraného mostu, je ve stádiu realizace a při dodržení podmínek programu získá příjemce dalších bezmála 500 milionů,“ vypočítává výsledky spolupráce Lenka Kyrianová, ředitelka karlovarské pobočky Centra pro regionální rozvoj, které projekty IROP v krajích zastřešuje. 

V rámci modernizace mostu byla navržena železobetonová trámová předpjatá konstrukce, která se skládá z opěr, jednoho středového pilíře a spřažené mostovky. Stavba zahrnovala celkem šest samostatných stavebních objektů. 

V průběhu prací došlo ke dvoudenní úplné uzavírce dálnice D6 v místě mostu, následně pak byla stavba prováděna za částečného omezení provozu, který byl dle potřeba sveden vždy do jednoho jízdního pruhu. Objízdné trasy byly vedeny po okolních silnicích II. a III. třídy. Životnost nového mostu byla projektována na sto let.    

Zdroj a foto: Karlovarský kraj

, ,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře