Finanční úřad pro Karlovarský kraj ve spolupráci a za podpory města Aš zajistil od ledna pro region Ašska provoz zvláštní kontaktní kanceláře.
Předmětem jejích služeb bude obecná funkce podatelny FÚ – půjde činit plnohodnotná podání za jakýmkoliv účelem (na místě však nebude možné platit správní poplatky), k dispozici budou základní daňové formuláře, poskytovány obecné informace a odborná asistence týkající se daně z nemovitých věcí a záležitostí spojených s povinností podávat toto daňové přiznání nebo nápomoc s jeho vyplněním.
U daně z nemovitých věcí je lhůta pro podání daňového přiznání (nebo jeho změn) stanovena do 31. ledna 2024. Tato povinnost se týká zejména poplatníků, u nichž v roce 2023 došlo k vlastnickým změnám, dále pak specifického okruhu osob, jimž novelou zákona vznikla povinnost svá dosavadní daňová přiznání zpřesnit (jako např. zdaňování garáží striktně podle výpisu z KN, stavebních pozemků bez ohledu na výskyt jiných staveb na něm či zpevněných ploch v obchodním majetku).
Pro účely daně z nemovitých věcí je v období ledna 2024 k dispozici také speciální telefonní infolinka na čísle 353 101 396 od pondělí do čtvrtka od 8:00 do 17:00 hod., v pátek od 8:00 do 14:00 hod. Činnost zrušeného pracoviště v Mariánských Lázních převzalo okresní Územní pracoviště v Chebu (Hálkova 32, 350 02 Cheb, tel. 354 411 111), více na www.financnisprava.cz.
Zdroj: Město Aš